آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس

آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس

آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس از سری آموزش هایی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. همان طور که در بسیاری از مقالات خوانده اید و می دانید, دیتابیس یک عضو اصلی و جدا ناپذیر از وردپرس است. هر آنچه که شما به عنوان اطلاعات به آن نگاه کنید در دیتابیس سایت شما هستند. این اطلاعات می توانند شامل رمزهای عبور, نام های کاربری, اطلاعاتی که مرتبط با نوشته ها است و تنظیمات وردپرس و قالب ها باشد.

از همین رو بعضی از کارشناسان نام دیتابیس را مغز اصلی وردپرس سایت ها می دانند. با وجود این توضیحات پس زمانی که هکرها بخواهند به سایت شما آسیب برسانند به سمت دیتابیس شما می روند. هکرها با SQL Injection به سایت شما رفته و هر تغییری را که بخواهند در سایت شما ایجاد می کنند. حال شما با انجام راه حل هایی مانند تغییر پیشوند جداول در ودرپرس می توانید کاری کنید که هکرها نتوانند از طریق SQL Injection به سایت شما آسیب برسانند.

آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس

وستاسرور قصد دارد در این مقاله به چگونگی تغییر پیشوند جداول وردپرس بپردازد و شما را با این موضوع مهم و حیاتی اشنا کند.

فایده تغییر پیشوند جداول وردپرس

در این مقاله وستاسرور به آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس می پردازد. ابتدای اینکه شما وردپرس را نصب کنید, با گزینه ای با موضوع پیشوند جداول روبه رو خواهید شد و این گزینه معمولا به صورت پیش فرض به صورت -wp است. در ان لحظه شما مجاز به تغییر این پیشوند هستید.

بعد از انجام این کار پیشوند پیش از نام جداول گذاشته می شود. شما با این حرکت و تغییر ایجاد کردن در مسیر جداول در دیتابیس دیگر به هکرها و افراد سودجو اجازه نخواهید داد که تغییری را در سایت شما ایجاد کنند.

آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس

برای چگونگی تغییر پیشوند جداول وردپرس شما باید چند گام ساده را در هاست خود انجام بدهید. در این مقاله وستاسرور به صورت دقیق و گام به گام به آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس می پردازد.

برای انجام تغییر پیشوند جداول در وردپرس با استفاده از روش اول مراحل زیر را دنبال کنید :

  1. ابتدا باید از دیتابیس خود یک نسخه بکاپ بگیرید تا در صورت بروز مشکل بتوانید اطلاعات خود را باز گردانید.
  2. بعد از بکاپ گیری شما باید وراد دیتابیس شوید. بعد از ان پوشه public_html را انتخاب کنید و بعد از آن به دنبال پوشه wp-config.php باشید.
  3. بعد از آن شما باید با یک ویرایشگر از آن استفاده کنید. حال در این مرحله باید table_prefix را جستجو کرده و بعد از آن باید با گزینه زیر روبه رو شوید.آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس مرحله سوم
  4. در اینجا شما می توانید می توانید به جای پیشوند _wp, هر پیشوندی را که می خواهید را مانند _mw قرار بدهید. اما باید بدانید که نمی توانید در پیشوند از هر مقداری استفاده کنید. بعضی از حروف و علائم غیر مجاز هستند.

برای انجام تغییر پیشوند جداول در وردپرس با استفاده از روش دوم مراحل زیر را دنبال کنید :

همان طور که می دانید در وردپرس برای انجام هرکاری چندین روش متفاوت وجود دارد که شما می توانید با انجام یکی از ان ها به هدف خود برسید.

  1. ابتدا باید شما باید وارد صفحه سی پنل خود شوید.
  2. در ادامه باید گزینه PHPMyAdmin را انتخاب کنید.آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس مرحله دوم از روش دوم
  3. بعد از انتخاب گزینه بالا برای شما صفحه جدیدی نمایش داده می شود. حال شما باید دیتابیس خود در قسمت منوی سمت چپ انتخاب کنید.
  4. بعد از انتخاب دیتابیس باید روی گزینه sql کلیک کنید. این گزینه در بالای صفحه وجود دارد.
  5. بعد از ان شما باید کدهایی که در ادامه گفته می شود را در sql خود وارد کنید.آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس مرحله دوم از روش پنجم

شما با انجام این مراحل به راحتی پیشوند جداول را به _mw تغییر داده اید. نکته ای که وجود دارد این است که جدول هایی که غیر از حالت پیش فرض قرار دارند برای ان ها باید یک خط کد جدید برای ان ها در نظر بگیرید. البته ابتدا شما باید در پیشوند _mw را به پیشوندی که در پوشه wp-config.php قرار بدهید. بعد باید گزینه ای با نام go را انتخاب کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.

جداول optins

این گونه جداول دارای ردیف هستند و از پیشوند دیتابیس بهره می ببرند. شما برای اینکه تغییری در پیشوندها ایجاد کنید باید قطعه کدی که در ادامه گفته می شود را در sql اجرا کنید.

آموزش تغییر پیشوند جداول در وردپرس قسمت جداول options

جداول usermeta

اطلاعات مهمی در جداول usermeta وجود دارد که شما باید پیشوند ان ها را عوض کنید. برای این کار شما باید قطعه کدی که در ادامه گفته می شود را اجرا کنید.

آموزش تغییر پیشوند جداول در وردپرس قسمت جداول usermetaنکته

شما برای اینکه تغییرات را ببینید باید ابتدا باید سایت خود را تست کنید. اگر در طول تست کردن سایت با مشکل مواجه شدید می توانید از نسخه بکاپی که قبلا تهیه کرده اید استفاده کنید.

در این آموزش وستاسرور از پیشوند _mw استفاده کرده است. شما می توانید از هر پیشوندی که دلخواه شما است استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله وستاسرور سعی کرده به آموزش تغییر پیشوند جداول وردپرس بپردازد. تمامی مراحل به صورت گام به گام توضیح داده شده است.

همان طور که اشاره کردیم این موضوع اهمیت زیادی برای مقابله کردن با افرادی هست که قصد هک کردن سایت شما یا سو استفاده از اطلاعات شما را دارند.

اگر در این آموزش دچار سوال یا ابهامی شدید با تیم وستاسرور در میان بگذارید. تیم تخصصی وستاسرور در کمترین زمان مشکل شما را حل خواهد کرد و به سوالات شما پاسخ خواهد داد.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.