آموزش رفع خطای ۵۰۲ bad gateway

آموزش رفع خطای ۵۰۲ bad gateway

وقتی صحبت از وب سایت ها می شود، خطاهای مختلف زیادی وجود دارد که می تواند کاملاً خسته کننده و گیج کننده باشد. چند موردی که به ذهن می رسد صفحه سفید مرگ یا خطای ترسناک در ایجاد اتصال پایگاه داده است. اما یکی از محبوب‌ترین آنها خطای دروازه بد 502 است. چرا؟ زیرا این امر به طور مرتب در سراسر وب اتفاق می افتد، نه تنها برای سایت های وردپرس، بلکه حتی سرویس های محبوبی مانند Gmail، Twitter و Cloud flare. اما مطمئناً ما واقعاً فقط به نحوه تأثیر آن بر سایت وردپرس شما اهمیت می دهیم. در ادامه در مورد علت این خطا و چند راه حل برای رفع سریع آن بیشتر بخوانید.

خطای 502 Bad Gateway چیست؟

خطای 502 Bad Gateway به طور خاص به این معنی است که سرور یک پاسخ نامعتبر از یک سرور ورودی دریافت کرده است.

گروه وظیفه مهندسی اینترنت (IETF) خطای 502 Bad Gateway را به صورت زیر تعریف می کند:

کد وضعیت 502 (Bad Gateway) نشان می‌دهد که سرور، در حالی که به عنوان دروازه یا پروکسی عمل می‌کند، در حین تلاش برای انجام درخواست، پاسخ نامعتبری را از سرور ورودی دریافت کرده است.

هر بار که از یک وب سایت بازدید می کنید، مرورگر شما درخواستی را به یک وب سرور ارسال می کند. وب سرور درخواست را دریافت و پردازش می کند و سپس منابع درخواستی را به همراه یک سربرگ HTTP و کد وضعیت HTTP پس می فرستد. معمولاً کد وضعیت HTTP دیده نمی شود مگر اینکه مشکلی پیش بیاید. این اساساً روشی است که سرورها به شما اطلاع می دهند که مشکلی رخ داده است، همراه با کد نحوه تشخیص آن.

انواع مختلفی از کدهای خطای وضعیت 500 (500، 501، 502، 503، 504، 508، 520 و غیره) وجود دارد که همگی معانی کمی متفاوت دارند. اینها نشان می دهد که درخواست پذیرفته شده است، اما سرور از انجام درخواست جلوگیری کرده است.

502 Bad Gateway

با توجه به مرورگرها، سرورهای وب و سیستم عامل های مختلف، خطای دروازه بد 502 می تواند خود را به روش های مختلفی نشان دهد. اما همه آنها یک معنی دارند. در زیر فقط چند مورد از انواع مختلفی که ممکن است در وب مشاهده کنید آورده شده است:

1. “502 Bad Gateway”
2. “خطای 502”
3. “خطای bad gateway  – HTTP 502
4. “سرویس 502 به طور موقت اضافه بار شده است”
5. ” خطای پروکسی 502 ”
6. یک صفحه سفید خالی
7. “خطای سرور 502: سرور با یک خطای موقت مواجه شد و نتوانست درخواست شما را تکمیل کند”
8. “HTTP 502”
9. خطای موقت (502)502. این یک خطا است
10. 502 دروازه بد Cloud flare
11. bad gateway: سرور پروکسی یک پاسخ نامعتبر از یک سرور بالادستی دریافت کرد
12. تغییر دیگری که ممکن است مشاهده کنید “خطای سرور 502” است.

و در اینجا یک تغییر دیگر وجود دارد. 502 – وب سرور در حالی که به عنوان دروازه یا سرور پروکسی عمل می کند، پاسخ نامعتبری دریافت کرد. صفحه مورد نظر شما مشکل دارد و نمایش داده نمی شود. هنگامی که وب سرور (در حالی که به عنوان یک دروازه یا پروکسی عمل می کند) با سرور محتوای بالادستی تماس گرفت، پاسخ نامعتبری از سرور محتوا دریافت کرد.

سرویس‌های دیگری مانند توییتر حتی ممکن است پیام کاملاً متفاوتی را برای خطای 502 Bad Gateway نشان دهند، مانند “Twitter is over capacity”. این قطعاً کمی کاربر پسندتر به نظر می رسد.

و در اینجا یک عکس فوری از نحوه نمایش آن توسط گوگل است. “502. آن یک اشتباه است. سرور با یک خطای موقت مواجه شد و نتوانست درخواست شما را تکمیل کند. لطفاً 30 ثانیه دیگر دوباره امتحان کنید. این تمام چیزیست که ما میدانیم.”

خطا  502 بر سئو تاثیر می گذارد

برخلاف خطاهای 503 که برای حالت نگهداری وردپرس استفاده می‌شود و به گوگل می‌گوید بعداً دوباره بررسی کند، خطای 502 اگر فوراً برطرف نشود می‌تواند تأثیر منفی بر سئو داشته باشد. اگر سایت شما فقط برای 10 دقیقه از کار افتاده باشد و بارها به طور مداوم خزیده شود، خزنده به سادگی صفحه را از حافظه پنهان تحویل می دهد. یا ممکن است Google حتی فرصتی برای خزیدن مجدد آن قبل از پشتیبان گیری نداشته باشد. در این سناریو، شما کاملاً خوب هستید.

با این حال، اگر سایت برای مدت طولانی، مثلاً بیش از 6 ساعت از کار افتاده باشد، ممکن است گوگل خطای 502 را به عنوان یک مشکل در سطح سایت ببیند که باید برطرف شود. این می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد. اگر نگران تکرار خطاهای 502 هستید، باید بفهمید که چرا شروع می شود. برخی از راه حل های زیر می تواند کمک کننده باشد.

نحوه رفع خطای 502 Bad Gateway

Bad Gateway 502  معمولاً یک مشکل در شبکه/سرور است، با این حال، ممکن است یک مشکل سمت کلاینت نیز باشد. بنابراین ما کمی از هر دو را بررسی خواهیم کرد. این دلایل رایج و راه‌های رفع خطای دروازه بد 502 و راه‌اندازی مجدد آن را بررسی کنید.

1. بارگذاری مجدد صفحه را امتحان کنید

یکی از ساده ترین و اولین کارهایی که باید هنگام مواجه شدن با خطای دروازه بد 502 امتحان کنید این است که به سادگی یک دقیقه یا بیشتر صبر کنید و صفحه را بارگذاری مجدد کنید (F5 یا Ctrl + F5). ممکن است میزبان یا سرور به سادگی بیش از حد بارگذاری شده باشد و سایت بلافاصله بازگردد. در حالی که منتظر هستید، می توانید به سرعت یک مرورگر دیگر را امتحان کنید تا آن را به عنوان یک مشکل رد کنید.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که وب سایت را در downforeveryoneorjustme.com قرار دهید. این وب‌سایت به شما می‌گوید که آیا سایت از کار افتاده یا مشکلی از جانب شماست.

 

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.