آموزش رفع خطای request timeout 408

آموزش رفع خطای request timeout 408

خطای 408 Request Timeout به نظر می رسد که در رایانه خود با  ان مواجه شده اید. و اکنون به طور مداوم به دنبال راه حل مؤثر آن هستید. خوب، پس از خواندن این مقاله ممکن است مقصد شما به پایان برسد. خطای 408 Request Timeout زمانی رخ می‌دهد. که درخواست یک صفحه وب بیشتر از آنچه باید گرفته شود. زمان می‌برد. در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید.

کد خطای 408 به چه معناست؟

کد خطای HTTP 408  مانند همه اعضای سری خطاهای 4xx یکی از پیام هایی است که نشان دهنده مشکل سمت مشتری است.

با این حال، وقتی با جزئیات بیشتر به پس‌زمینه این پیام خطا می‌روید. مشخص می‌شود. که لزوماً نباید نقص مرورگر باشد. خطای 408 به اطلاعات زمان مهلت درخواست مرتبط است. که به سادگی به این معنی است که درخواست ارسال شده از سرویس گیرنده به وب سرور بیشتر از زمانی که وب سرور اجازه می دهد زمان می برد.

در نتیجه مرورگر به جای پاسخ واقعی، پیام HTTP 408 را دریافت می کند. البته ممکن است این مشکل به دلیل مشکلات اتصال به اینترنت شما باشد. اما نمی‌توان رد کرد که مهلت زمانی در نتیجه بارگذاری بیش از حد یا پیکربندی نادرست وب سرور باشد.

مشکل سمت سرور یا مشکل سمت مشتری؟

همه کدهای وضعیت پاسخ HTTP در دسته 4xx به عنوان پاسخ های خطای مشتری در نظر گرفته می شوند. خطاهای دسته 4xx با خطاهای دسته 5xx، مانند 504 Gateway Timeout که قبلاً بررسی کردیم. که پاسخ خطای سرور در نظر گرفته می شوند. در تضاد هستند.

با این حال، ظاهر یک خطای 4xx لزوماً به این معنی نیست که مشکل در سمت کلاینت است. اغلب اوقات، اگر می‌خواهید مشکلی را در برنامه خود تشخیص دهید، می‌توانید بلافاصله اکثر کدها و مؤلفه‌های سمت کلاینت، مانند HTML، شیوه نامه‌های آبشاریCSS، جاوا اسکریپت سمت کلاینت و غیره را نادیده بگیرید.

این فقط در مورد وب سایت ها نیز صدق نمی کند. برنامه‌های کاربردی تلفن‌های هوشمند اغلب رابط‌های کاربری مدرنی را پیاده‌سازی می‌کنند که در واقع از برنامه‌های وب معمولی در پشت صحنه پشتیبانی می‌کنند. از طرف دیگر، سرور می تواند علت اصلی خطای 408 Request Timeout باشد.

در برخی موارد، سرور ممکن است پیکربندی اشتباهی داشته باشد و درخواست‌ها را به‌درستی مدیریت نکند. که می‌تواند منجر به پاسخ‌های کد 408 و سایر مشکلات مسیریابی ترافیک شود. ما برخی از این سناریوها را بررسی می‌کنیم.

اما توجه داشته باشید که، حتی اگر مهلت زمانی درخواست 408 یک پاسخ خطای مشتری در نظر گرفته شود. لزوماً به این معنی نیست که می‌توانیم مشتری و سرور را رد کنیم. به عنوان مقصر در این مواقع، سرور همچنان شیء شبکه ای است که 408 Request Timeout را تولید می کند و آن را به عنوان کد پاسخ HTTP به کلاینت برمی گرداند.

ارور 408 به چه معناست؟

دلایل احتمالی پیام های خطای 408

اگرچه بیش از 50 کد وضعیت مختلف HTTP وجود دارد که بیش از نیمی از آنها پیام‌های خطا هستند. این پیام‌ها اغلب تنها یک دستورالعمل تقریبی برای راه‌حل مشکل زیر هستند.

این همچنین در مورد کد خطای 408 صدق می کند. که اساساً فقط می گوید که زمان زیادی در یک بازه زمانی تعیین شده. پس از برقراری اتصالTCP/IP بدون انتقال داده از طریق اتصال سپری شده است. با این حال، چندین دلیل احتمالی برای این تاخیر و پیام های خطای بعدی وجود دارد.

1.مشکلات پهنای باند و قطع ارتباط

پیام های HTTP 408 اغلب به دلیل مشکلات اتصال به اینترنت شما ایجاد می شود. به عنوان مثال، ممکن است پهنای باند آنقدر کم باشد که درخواست HTTP به دلیل بازه زمانی تعریف شده با شکست مواجه شود. همچنین ممکن است پس از برقراری اتصالTCP/IP، اتصال اینترنت به سرور به طور موقت قطع شده باشد. بنابراین ممکن است داده های درخواست به طور کامل ارسال نشده باشند.

2.تلاش برای دسترسی به URL های نادرست یا غیرقابل دسترسی

هر URL وب سایت بدون رمزگذاری در دسترس بازدیدکنندگان نیست. اگر به طور ناخواسته سعی کنید به صفحه ای دسترسی پیدا کنید که هیچ مجوزی برای آن ندارید، یا سعی کنید به صفحه HTTPS کهSSL/TLS فعال نشده است دسترسی پیدا کنید.

مطمئناً ممکن است مهلت زمانی 408 رخ دهد. علاوه بر این، بسیاری از URL ها محدودیت هایی در مورد روش های درخواست HTTP مجاز دارند. بنابراین زمان پایان نیز می تواند نتیجه یک روش نادرست اعمال شده باشد.

با این حال، در هر دو مورد، پیام‌های استانداردی نیز وجود دارد که مشکل را نشان می‌دهد.

403: ممنوع برای تلاش‌های دسترسی غیرمجاز و 405: روش مجاز نیست برای روش‌های HTTP در دسترس نیست.

3.پیکربندی وب سرور نادرست

صرف نظر از نرم افزار وب سرور مورد استفاده، اجراکننده وب سایت مشخص می کند که درخواست HTTP چند ثانیه باید در فایل پیکربندی مربوطه رد شود. مقادیر جداگانه ای برای سربرگ و متن پیام های HTTP وجود دارد. اگر سرور بازه زمانی بسیار کوتاهی را برای پردازش یک یا هر دو مؤلفه بسته انتخاب کند. ممکن است دلیل خطای 408 در صفحات کاربر باشد.

چگونه به عنوان یک کاربر مشکل زمان پایان را حل کنیم

اگر هنگام بازدید از یک وب سایت با پیام408: Request Timeout مواجه شدید، طبیعتاً به سریع ترین راه حل ممکن برای مشکل علاقه مند هستید. با این حال، شما همیشه نمی توانید مشکل را به تنهایی حل کنید. اگر خطا به طور انحصاری در سمت کلاینت باشد. احتمال اینکه بتوانید خطای 408 را با استفاده از یکی از روش های زیر اصلاح کنید، خوب است.

1.بهتر استurlرا بررسی کنید

قبل از اینکه به عیب یابی فشرده تر بپردازید، اولین نگاه شما باید به آدرس اینترنتی باشد که وارد کرده اید. ممکن است آدرس اینترنتی که انتخاب کرده اید دیگر برای شما قابل دسترسی نباشد.

این اتفاق به ویژه اگر بخواهید با استفاده از نشانک‌های قدیمی به وب‌سایت مورد نظر دسترسی پیدا کنید، اتفاق می‌افتد. اگر وب‌سایت مورد نظر تغییراتی در مجوزها یا روش‌های درخواست مجاز در این مدت ایجاد کرده باشد یا به HTTPS تغییر داده باشد.

به احتمال زیاد پیوند ذخیره‌شده دیگر به وب‌سایت منتهی نمی‌شود، بلکه در عوض HTTP408 یا پیام‌های خطای مشابه را نشان می‌دهد.  بنابراین مطمئن شوید که URL وارد شده صحیح و به روز باشد تا از این منبع خطا جلوگیری کنید.

time out 408

2.اتصال اینترنت را بررسی کنید و روتر را مجددا راه اندازی کنید

مشکلات اتصال به اینترنت همیشه یک موضوع اعصاب خردکن است. گاهی اوقات، اتصال دیگر به هیچ وجه کار نمی کند.بنابراین دسترسی به وب به طور کامل بسته می شود.

در حالی که شما به ناچار متوجه این خرابی های کامل خواهید شد. در بیشتر موارد متوجه هیچ گونه نوسانات موقت یا قطع اتصال نخواهید شد. بنابراین، علت کندی زمان بارگذاری و پیام های خطا در حین بارگذاری مانند خطای 408  باید سریعاً در وب سایت بازدید شده پیدا شود.

به همین دلیل، توصیه می شود که اتصال شبکه خود را برای مثال با مراجعه به سایر وب سایت ها یا انجام تست سرعتDsL بررسی کنید.

3.افزونه های مرورگر را غیرفعال کنید

افزونه ها یا برنامه های افزودنی، عملکردهای مرورگر وب را می توان تنها با چند کلیک گسترش داد. با این حال، برنامه‌های افزودنی کاربردی همیشه آن‌طور که می‌خواهید کار نمی‌کنند. در بدترین حالت، تجربه گشت و گذار را بدتر می‌کنند و پیام‌های خطایی مانند HTTp408 ایجاد می‌کنند.

اغلب به این دلیل که برنامه‌های افزودنی قدیمی هستند.یا دیگر با نسخه مرورگر فعلی سازگار نیستند. زیرا آنها دیگر به طور فعال توسعه نمی یابند. برای آزمایش اینکه آیا خطای مهلت زمانی به دلیل یک یا چند افزونه ارائه شده است.

آنها را به طور موقت به طور کامل غیرفعال کنید. پس از رفع مشکل، می‌توانید پلاگین‌ها را یکی یکی روشن کنید تا متوجه شوید کدام یک مسئول پیام خطای HTTP بوده است.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم خطای 408 زا به طور ساده و روان وهمینطور راه کار برای رفع ان به شما بگوییم امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد.

 

 

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.