آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس

آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس

آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس می تواند اهداف مختلفی داشته باشد به همین دلیل است که کاربران مختلفی به دنبال ان هستند.

معمولا کاربران از پنجره پاپ آپ برای هدایت مشتریان به یک صفحه خاص که می تواند برای مشاهده تخفیفات یا امکانات ویژه باشد که بازید از سایت شما را بالا ببرد, استفاده شود. محتواهای زیادی در پنجره پاپ آپ استفاده می شود که شما هم می توانید از آن ها استفاده کنید.

باید توجه کنید که محتوای پاپ آپ برای کاربران نباید به صورت یک مطلب بی اهمیت و بی کاربرد باشد بلکه باید مطالب به صورت کاملا کاربردی و مفید باشد تا با خواندن قسمت کوتاهی از ان بتوانند جذب آن شوند به لینک مربوطه هدایت شوند.معمولا پاپ آپ به عنوان یک راه اسان است که شما با کلیک کردن روی آن می توانید به مطلبی که مدنظرتان است, هدایت بشوید.

وستاسرور در این مقاله سعی دارد تا به شما کمک کند تا در مورد آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس یاد بگیرید و به صورت بسیار کارآمد از ان استفاده کنید.

آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس

اهمیت پنجره پاپ آپ چیست؟

پاپ آپ یک فرصت برای کسب و کارها محسوب می شود که با استفاده از آن می توانند کارهای زیادی مانند معرفی بیشتر کسب وکار یا معرفی کارشناسان و راه های ارتباطی ان ها کرد. به عنوان مزایا می تواند به مواردی که در ادامه وستاسرور می گوید اشاره کنیم:

دریافت کردن اطلاعات تماس کاربران

شما می توانید با این کار مطالب خاص یا رخدادهای ویژه را با دریافت اطالاعات کاربران به اطلاع ان ها برسانید. این رخدادها می تواند مانند حراج های مناسبتی یا تخفیف خرید یا استفاده از اشتراک و…. باشد.

1)ایجاد اشتراک در سایت

شما می توانید در اینجا از کاربران بخواهید تا در سایت شما اشتراک ایجاد کنند.

2)ثبت کردن بازخورد و نظرات مشتریان

در این قسمت می توانید یک نظرسنجی قرار بدهید تا مشتریان بتوانند نظرات خودشان در ان جا ثبت کرده وشما از نظرات ان ها مطلع شوید.

3)دریافت کردن اطلاعات تماس مشتریان

شما می توانید از این طریق اطلاعات مشتریان خود را در سایت ثبت کنید و بعد مشتریان را تخفیفات ویژه, بن های خرید و ….باخبر کنید.

4)آسان کردن فرایندهای پیچیده

شما با استفاده از پنجره پاپ آپ می توانید به صورت بسیار ساده تمامی امکاناتی که می خواهید در دسترس کاربران قرار بدهید یا از ان ها اطلاعات بگیرید.

معرفی افزونه popup builder

همان طور که می دانید برای انجام هر کاری در وردپرس یک افزونه طراحی شده است. برای اینکه بتوانید از مزایای پاپ آپ استفاده کنید, وستاسرور به شما افزونه popup builder را معرفی می کند.

پاپ آپ علاوه بر اینکه می تواند در سایت ها خودتان قرار بگیرد, شما می توانید ان را بر روی سایت های دیگر بگذارید تا کاربران با کلیک روی ان به سایت شما هدایت شوند. این افزونه ویژگی های مهمی دارد که در ادامه به ان ها می پردازیم:

  • رایگان بودن
  • مدیریت کردن صفحات پپ آپ حتی اگر زیاد باشند
  • سفارشی سازی کردن صفحات پاپ آپ
  • قابلیت های تنظیم کردن افکت هایی که به صورت انیمیشن هستند
  • انجام تنظیمات برای محل قرار گرفتن صفحات پاپ آپ
  • پیدا شدن صفحه پاپ آپ بعد از پر کردن فرم های مربوطه
  • نمایش یا عدم نمایش برای کاربران مدنظر شما
  • امکان اضافه کردن صدا به هنگام باز شدن صفحه پاپ آپ
  • ….

و امکانات زیاد دیگری نیز وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید.

آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس

ابتدا باید افزونه popup builder را در وردپرس خود جستجو کنید و ان را تصب و فعال کنید. برای این کار روی گزینه هم اکنون نصب کن کلیک کنید.

آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس مرحله اولبعد از آن روی گزینه فعال نمایید کلیک کنید تا افزونه برای شما و استفاده فعال شود.

آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس مرحله دوم بعد از آن که عملیات نصب و فعال سازی با موفقیت انجام شد, یک گزینه با نام popup builder برای شما در منوی اصلی به نمایش گذلشته می شود. از منوی اصلی گزینه popup builder را انتخاب کنید. بعد از زیر منوی مربوطه گزینه All popups را انتخاب می کنیم.

آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس مرحله سوم در این منو قسمت های دیگری نیز وجود دارد که به توضیح ان ها می پردازیم:

All popups: در این قسمت شما تمامی پاپ آپ را که تا به امروز ایجاد کرده اید را می توانید ببینید.

Categories: در این قسمت شما می توانید با ساختن دسته بندی های متفاوت پاپ آپ های سایت خود را در دسته مربوط به خودش قرار بدهید.

Add New: شما با کلیک روی این گزینه می توانید یک پاپ آپ جدید ایجاد کنید.

Newslettrs: در این قسمت شما می توانید کاربرانی که ثبت شده اند را ببینید.

Settings: شما می توانید با مراجعه به این قسمت تغییرات لازم را ایجاد کنید.

چگونگی ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس

تا این قسمت اطلاعات کلی در مورد popup builder بدست اورده اید. در ایت قسمت از مقاله به موضوعات مختلف و ضروری می پردازیم که شما می توانید با آن ها آشنا شوید.

Categorise

شما با استفاده از این گزینه می توانید به راحتی یک دسته بندی که مربوط به کار شما است را ایجاد کنید. ساختن دسته بندی برای پاپ آپ کار بسیار ساده ای است که شما هم می توانید آن را انجام دهید.

برای ایجاد دسته بندی فقط کافی است که شما اطلاعاتی مانند نام دسته بندی, نامک و توضیحات را در قسمت های مشخص شده, وارد کنید. شما می توانید پاپ آپ هایی را که ایجاد می کنید در دسته مربوط به خودش قرار دهید و این کار باعث می شود که پاپ آپ ها با نظم بیشتری در اختیار شما قرار بگیرند و شما راحت تر بتوانید به آن ها دسترسی پیدا کنید. شما باید قبل از ایجاد پاپ آپ ها اقدام به ایجاد دسته بندی کنید.

آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس مرحله چهارمبعد از اعمال گزینه های خواسته شده باید روی گزینه Add new کلیک کنید.

حال در این بخش شما می توانید نوع پاپ آپ را برگزینید. گزینه های رایگان شامل پاپ آپ تصویری, Html, فیسبوک, more idea و subscribtion است. گزینه های بیشتری نیز در گزینه پولی وجود دارد.

آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس مرحله پنجم

شما می توانید هر کدام از گزینه هایی که دلخواه شما هست را انتخاب کنیم. در این آموزش فرض می کنیم که گزینه subscription را انتخاب کرده ایم و روی ان کلیک می کنیم. صفحه جدیدی برای شما نمایش داده می شود که به صورت زیر است.

آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس مرحله ششمدر این صفحه شما می توانید برای پاپ اپ خود یک عوان قرار بدهید و محتوای مورد نظرتان را بنویسید و حتی این قابلیت وجود دارد که لینک قرار بدهید یا شماره برای ارتباط با واحد پشتیبانی یا …… قرار بدهید.

سفارشی سازی استایل یک پاپ آپ

شما بسیار راحت می توانید پاپ آپ مورد نظرتان را سفارشی سازی کنید. این کار به این صورت انجام می شود که شما با مراجعه به پایین صفحه با گزینه ای با نام subscription options وجود دارد. شما با استفاده از این گزینه می توانید استایل سفارشی خود را ایجاد کنید.

آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس مرحله هفتمجای گذاری پاپ آپ

مکانی که پاپ آپ شما قرار میگیرد بسیار مهم است و شما باید جای مشخصی را برای ان در نظر بگیرید. شما می توانید در بخش popup display rules محلی که قرار است پاپ آپ در ان قرار بگرید را مشخص کنید.

آموزش ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس مرحله هشتمدر اینجا یک قسمت وجود دارد به نام popup event که شما با استفاده از ان می توانید رویدادی را در پاپ آپ به نمایش بگذارید و شامل قابلیت هایی که در ادامه گفته می شود است:

on load: در زمان بالا امدن صفحه

on click:در زمان کلیک با موس

on hover: در زمان حرکت موس روی صفحه شما

Set by Css class: با استفاده از تنظیمات Css class

تنظیم سفارشی سازی کردن پاپ آپ ها

همان طور که می دانید سفارشی سازی کردن یک قابلیت است که شما با استفاده از آن می توانید خود را با دیگر رقبا متمایز کنید و همین مورد باعث می شود تا شما یک سایت جدید از نظر کاربران باشید و توجه ان ها را به خود جلب کنید.

این افزونه قابلیت سفارشی سازی شدن در قسمت های گوناگون را دارد. شما با مراجعه به بخش Dimensions قادر خواهید بود تا سایز پنجره پاپ آپ را تغییر دهید که به شکل سفارشی برای شما انجام شود.

Responcive mode : شما با فعال کردن این گزینه اندازه صفحه پاپ آپ را متناسب با اندازه صفحه نمایش انتخاب می کنید. با مراجعه به قسمت size شما می توانید.

custom mode : شما با فعال کردن این گزینه می توانید اندازه پاپ آپ را به صورت دلخواه و دستی وارد کنید. اگر شما این گزینه را  انتخاب کنید ممکن است پاپ آپ برای کاربران در گوشی تلفن همراه و تبلت به درستی نمایش داده نشود. در قسمت های بعدی شما می توانید حداکثر پهنا, ارتفاع و حداقل پهنا و ارتفاع را مشخص کنید. این اندازه ها را شما می توانید به صورت پیکسل یا درصد انتخاب کنید.

سخن پایانی

همان طور که می دانید ساختن پاپ آپ اهداف مختلف و مهمی را به دنبال دارد. با این کار کاربران به صفحات مورد نظرشان پیوند داده می شوند و محتوای مورد نظرشان را با یک کلیک مشاهده می کنند. با این کار بازدید از صفحه و محتوای ان افزایش پیدا می کند. با این روش کاربران زیادی جذب صفحه شما می شوند و به استفاده از ان می پردازند. برای اینکه طراحان سایت از جمله وردپرس از مزایای پاپ آپ استفاده کنید, در این مقاله وستاسرور افزونه popup builder را معرفی می کرد.

در این مقاله وستاسرور سعی کرد تا چگونگی ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس صحبت کند و اطلاعات کاملی در مورد چگونگی ساخت پنجره پاپ آپ در وردپرس به شما همراهان وستاسرور بدهد.

اگر در مورد موضوع این مقاله و آموزش دچار سوال و ابهامی بودید با تیم تخصصی وستاسرور در میان بگذارید تا تیم مشاوره وستاسرور در اسرع وقت به شما کمک کند تا در سریع ترین زمان مشکل و ابهام را برطرف کنید.

 

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.