انتخاب قالب سایت وردپرسی مناسب در جهت راهنما

انتخاب قالب سایت وردپرسی مناسب در جهت راهنما

آیا می خواهید موضوع مناسبی را برای سایت جدید وردپرس خود انتخاب کنید؟

طراحی قالب ورد پرسی

هزاران تم مختلف و قالب سایت وردپرسی رایگان و ممتاز برای انتخاب وجود دارد. شما می خواهید مطمئن شوید که یک تم وردپرس را انتخاب می کنید که ظاهر خوبی داشته باشد، ویژگی های مورد نیاز شما را داشته باشد و همچنین کیفیت بالایی داشته باشد.

 

در این مقاله، مهم‌ترین نکاتی را که باید هنگام انتخاب قالب وردپرس در نظر بگیرید، به اشتراک می‌گذاریم.

 

چرا انتخاب قالب سایت وردپرسی مناسب مهم است؟

از وردپرس می توان برای ایجاد انواع مختلف وب سایت استفاده کرد.

 

تم‌های زیادی وجود دارند که به بازارهای مختلف پاسخ می‌دهند، مانند تم‌های WooCommerce، تم‌های عضویت در سایت، و حتی تم‌های چند منظوره که می‌توانند برای تقریباً هر نوع سایتی سفارشی شوند.

 

بسیاری از قالب وردپرسی با هزاران گزینه سفارشی سازی ارائه می شوند. اگر به درستی کدگذاری نشده باشد، این گزینه ها می توانند تغییر تم یا استفاده از سایر افزونه های وردپرس را برای شما دشوار کنند. شما در آن موضوع قفل خواهید شد یا باید یک توسعه دهنده وردپرس را استخدام کنید تا به شما کمک کند تغییر دهید.

 

از سوی دیگر، برخی از تم های وردپرس که عالی به نظر می رسند در واقع می توانند وب سایت شما را بسیار کند کنند. داشتن یک وب سایت کند می تواند به رتبه بندی موتورهای جستجو، تجربه کاربری و موارد دیگر آسیب برساند.

 

موضوع شما چهره سایت وردپرس شما است و نقش مهمی در درک کاربران و موتورهای جستجو از آن دارد.

 

هدف شما باید این باشد که یک قالب وردپرس پیدا کنید که طرحی داشته باشد که دوست دارید، سریع باشد و به راحتی قابل سفارشی سازی باشد.

 

قبل از اینکه قالب وردپرسی عالی را انتخاب کنید

قالب مناسب برای وردپرس

قبل از اینکه بهترین قالب وردپرس را انتخاب کنید، به چند چیز برای ساخت سایت وردپرس خود نیاز دارید.

 

ابتدا باید مطمئن شوید که از نسخه مناسب وردپرس استفاده می کنید، زیرا در واقع دو نسخه وردپرس وجود دارد.

 

WordPress.com وجود دارد که یک پلت فرم میزبان محدود است. در مرحله بعد، WordPress.org محبوب را دارید که نسخه خود میزبانی شده است.

 

برای درک تفاوت، به مقایسه WordPress.com و WordPress.org مراجعه کنید.

 

ما استفاده از WordPress.org را توصیه می‌کنیم زیرا به شما آزادی ایجاد هر نوع وب‌سایتی را می‌دهد و به شما امکان می‌دهد به هر قالب وردپرس و تمام ویژگی‌ها به طور مستقیم دسترسی داشته باشید.

سئو سایت

برای شروع، شما همچنین به هاست وردپرس خوب و نام دامنه خود نیاز دارید.

 

ما استفاده از Bluehost را توصیه می کنیم زیرا آنها یک میزبان رسمی وردپرس و یکی از بزرگترین شرکت های میزبانی در جهان هستند.

به علاوه، آنها موافقت کردند که به خوانندگان ما 69٪ تخفیف در میزبانی، یک نام دامنه رایگان و یک گواهی SSL رایگان ارائه دهند.

پس از ثبت نام برای میزبانی وب و تنظیم نام دامنه خود، باید وردپرس را نصب کنید. خوشبختانه، با Bluehost، وردپرس از قبل نصب شده است.

 

اکثر شرکت های هاستینگ دیگر گزینه نصب وردپرس را با یک کلیک ارائه می دهند. اگر از یک ارائه دهنده میزبانی متفاوت استفاده می کنید، راهنمای ما در مورد نحوه نصب وردپرس را ببینید که هر پلتفرم میزبانی اصلی را پوشش می دهد.

 

با این اوصاف، بیایید نگاهی به مهم‌ترین چیزهایی که باید هنگام انتخاب قالب وردپرس بی‌نقص در نظر داشته باشید بیاندازیم.

 

  1. طراحی ساده و مینیمالیست

بسیاری از تم های وردپرس با رنگ های بسیار، طرح بندی های پیچیده، انیمیشن های پر زرق و برق، اسلایدرها و موارد دیگر عرضه می شوند. گاهی اوقات ممکن است به آن چیزها نیاز داشته باشید، اما در بیشتر موارد، به همه آن ویژگی های اضافی نیاز ندارید.

 

به دنبال تمی با طرح‌بندی طراحی باشید که به شما در حمایت از هدفتان کمک می‌کند. باید بدون به خطر انداختن قابلیت استفاده و سادگی، خوب به نظر برسد.

 

مطمئن شوید که سبک ارائه موضوع بیش از حد پیچیده نباشد. هدف وب سایت شما این است که به کاربران کمک کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را در سریع ترین زمان ممکن پیدا کنند، در حالی که اطلاعات مربوط به کسب و کار شما را برجسته می کند.

 

اگر موضوعی عالی به نظر می‌رسد اما به شما کمک نمی‌کند مشتریان جدید یا مشترکین خبرنامه را ایمیل کنید، پس موضوع خوبی نیست.

 

به طور کلی، موضوعی که انتخاب می کنید باید تا حد امکان ساده باشد. اگر می خواهید قابلیت جدیدی به سایت خود اضافه کنید، می توانید از افزونه های وردپرس استفاده کنید.

 

  1. آسان برای سفارشی کردن و ایجاد تغییرات

شخصی سازی یک سایت وردپرسی

هنگامی که یک پوسته وردپرس را انتخاب می کنید، باید مطمئن شوید که سفارشی کردن آن آسان است، بنابراین می توانید آن را واقعاً خودتان بسازید.

 

حتی اگر تم دمو دقیقاً همان چیزی باشد که می‌خواهید، باز هم احتمالاً می‌خواهید تغییرات خاصی ایجاد کنید تا تم با برند منحصر به فرد شما مطابقت داشته باشد. بیشتر تغییرات از طریق سفارشی‌ساز تم وردپرس یا پنل گزینه‌های تم انجام می‌شود.

 

برخی از تم ها همچنین به شما امکان می دهند سفارشی سازی های بیشتری نسبت به دیگران انجام دهید، بنابراین می خواهید موضوعی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد جنبه های سایت خود را که می خواهید تغییر دهید سفارشی کنید.

 

به طور کلی، شما بر روی طرح رنگ تم، انتخاب فونت، چیدمان، لوگوی سفارشی، ویجت ها و موارد دیگر کنترل خواهید داشت.

 

همچنین می توانید از یک افزونه صفحه ساز کشیدن و رها کردن وردپرس مانند SeedProd برای ایجاد صفحات کاملاً سفارشی یا تم های سفارشی وردپرس از ابتدا استفاده کنید.

 

  1. پاسخگو و در همه دستگاه ها و اندازه های صفحه نمایش خوب به نظر می رسد

اندازه مناسب سایت در انواع دیوایس ها

امروزه بیش از 60 درصد از ترافیک وب سایت از دستگاه های تلفن همراه است. این عدد بسته به جایگاه وبلاگ نویسی شما متفاوت خواهد بود، اما باید مطمئن شوید که وب سایت وردپرس شما در دستگاه های تلفن همراه خوب به نظر می رسد.

 

اکثر قالب های وردپرس طراحی واکنش گرا خواهند داشت. این به این معنی است که طرح زمینه را بر اساس اندازه‌های مختلف صفحه نمایش و دستگاه‌ها تنظیم می‌کند.

 

با این حال، فقط به این دلیل که یک قالب وردپرس واکنش گرا است، به این معنی نیست که قالب به خوبی طراحی ریسپانسیو دارد.

 

می‌خواهید طرح زمینه خود را در همه اندازه‌های صفحه پیش‌نمایش کنید. شما می توانید این کار را به راحتی با تنظیم پنجره مرورگر خود و مشاهده نحوه تنظیم تم انجام دهید.

 

همچنین می توانید تم جدید وردپرس خود را در مرورگرهای مختلف آزمایش کنید تا مطمئن شوید که در همه مرورگرها نیز به درستی کار می کند. برای جزئیات بیشتر، راهنمای ما در مورد نحوه آزمایش یک سایت وردپرس در مرورگرهای مختلف را ببینید.

 

    4.سازگار با پلاگین های مورد نیاز شما

مرحله ی انتخاب پلاگین

در حالت ایده‌آل، زمانی که یک تم وردپرس را انتخاب می‌کنید، طراحی آن را انجام می‌دهد و تمام عملکردهای اضافی توسط افزونه‌های وردپرس مراقبت می‌شود.

 

افزونه‌های وردپرس به شما امکان می‌دهند کارهایی مانند ایجاد فرم تماس در سایت خود، تولید سرنخ، اجرای هدایا و موارد دیگر را انجام دهید.

 

اکثر تم ها از همه افزونه های وردپرس پشتیبانی می کنند. با این حال، اگر یک تم با کدگذاری ضعیف یا تمی دارید که ویژگی‌های افزونه مانند زیادی را اضافه می‌کند، ممکن است با تضاد مواجه شوید و خطاهای وردپرس را تجربه کنید. همچنین، اگر زمانی بخواهید طراحی سایت خود را تغییر دهید و تم ها را تغییر دهید، این ویژگی ها را از دست خواهید داد.

 

به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم قالب ساده وردپرس را انتخاب کنید و قابلیت‌هایی را از طریق افزونه‌ها اضافه کنید.

 

اگر تا به حال قابلیتی وجود دارد که می خواهید به سایت خود اضافه کنید، احتمالاً یک افزونه وردپرس وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

 

اگر به دنبال چند افزونه عالی وردپرس برای بهتر کردن سایت خود هستید، پس از انتخاب های ما از افزونه های ضروری وردپرس دیدن کنید.

 

      5.دارای یک تیم پشتیبانی مشتری فعال و مفید است

تیم و گروه انتخاب قالب وردپرسی

حتی اگر زمانی را صرف یادگیری وردپرس کرده‌اید و مهارت‌های خوبی دارید، ممکن است زمان‌هایی پیش بیاید که باید به پشتیبانی تکیه کنید.

 

بسته به موضوعی که انتخاب می کنید، گزینه های پشتیبانی مختلفی وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، بسیاری از تم های رایگان وردپرس پشتیبانی تضمینی را ارائه نمی دهند، در حالی که بقیه هنوز هم پشتیبانی منظم را ارائه می دهند.

 

اگر از یک تم رایگان استفاده می‌کنید، می‌توانید میزان فعال بودن کانال پشتیبانی را در صفحه فهرست WordPress.org موضوع بررسی کنید.

اکثر تم های ممتاز بین 6 تا 12 ماه پشتیبانی و به روز رسانی پس از خرید را با امکان تمدید ارائه می دهند.

 

تم های ممتاز معمولاً از طریق وب سایت خود دارای پشتیبانی مشتری یا میز کمک هستند.

 

فراتر از گزینه های پشتیبانی مشتری، می خواهید مستندات موضوع را نیز بررسی کنید. این آموزش ها به شما نشان می دهد که چگونه موضوع را تنظیم کنید و به رایج ترین سوالات خود پاسخ دهید.

تیم پشتیبانی

      6.بهینه شده برای موتورهای جستجو

قالب وردپرس شما نقش مهمی در سئوی سایت شما دارد. یک تم خوب همچنان می‌تواند کد HTML ضعیفی تولید کند، که می‌تواند بر رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

 

برای مبتدیان ممکن است تجزیه و تحلیل کد منبع یک موضوع به تنهایی دشوار باشد. به همین دلیل است که بسیاری از توسعه دهندگان قالب وردپرس به شما اطلاع می دهند که تم های آنها برای سئو بهینه شده است.

 

اگر موضوعی سبک وزن و بارگذاری سریع دارید، از نظر رتبه بندی موتورهای جستجو در مسیر درستی قرار خواهید گرفت.

 

سپس، می توانید از یک افزونه سئو وردپرس مانند AIOSEO برای بهینه سازی بیشتر وب سایت خود برای رتبه بندی در موتورهای جستجو و دریافت ترافیک بیشتر استفاده کنید.

 

برای جزئیات بیشتر، راهنمای نهایی ما در مورد نحوه تنظیم صحیح AIOSEO برای وردپرس را ببینید.

موتور های جستجو

      7.آماده برای ترجمه به زبان های مختلف

 

وردپرس بیش از 40 درصد از اینترنت را در اختیار دارد. در نتیجه، صاحبان وب‌سایت‌های زیادی هستند که می‌خواهند سایتی را به زبانی دیگر بسازند یا به مخاطبانی که به زبان دیگری صحبت می‌کنند، رسیدگی کنند.

 

اگر به دنبال یک پوسته رایگان وردپرس هستید، می توانید تم های آماده ترجمه را جستجو کنید. برای انجام این کار، روی گزینه منوی “Feature Filter” در سپرده گذاری قالب WordPress.org کلیک کنید.

سپس، «Translation Ready» را از منوی کشویی انتخاب کنید.

ترجمه محتوای سایت برای دیگر ملیت ها

با این کار فهرستی از مضامین ساخته شده برای آسان کردن ترجمه ظاهر می شود.

اگر به دنبال یک تم ممتاز وردپرس هستید، معمولاً سازگاری زبان آن را در صفحه موضوع فهرست می‌کند.

 

با این حال، می توانید با استفاده از افزونه ترجمه وردپرس، یک سایت وردپرس چند زبانه نیز ایجاد کنید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.