چگونه به صورت موقت دسترسی گوگل به سایت را ببندیم؟

چگونه به صورت موقت دسترسی گوگل به سایت را ببندیم؟

جلوگیری از ایندکس شدن سایت در زمانی که تازه سایت خود را راه اندازی کردید و هنوز محتوایی برای آن تولید نکردید یا محتوای شما ناقص است یا به هر دلیلی سایت شما آماده نمایش به کاربران نمی باشد، بسیار اهمیت دارد.

به دلایل مختلف ممکنه نخواهید گوگل برای مدتی دسترسی به سایت شما داشته باشد در این صورت میتوانید به صورت موقت دسترسی گوگل به سایت خود را ببندید.

در این مقاله از وستا سرور قصد داریم به آموزش چگونگی جلوگیری از ایندکس شدن سایت بپردازیم، با ما همراه باشید.

جلوگیری از ایندکس شدن سایت

جلوگیری از نمایش سایت در موتورهای جستجو

زمانیکه در ابتدای راه اندازی وبسایت خود هستید و هنوز قراره محتوای خود را اضافه یا برخی را پاک نمایید، اگر سایت شما توسط گوگل ایندکس شود باعث می شود که برخی محتواهایی که شما هنوز قصد پاک کردن آنها را دارید هم توسط گوگل ایندکس شوند.

در واقع با ایندکس شدن همه محتوا ها از همان ابتدا و سپس پاک نمودن برخی از آن محتواها توسط شما، برخی لینک ها در سایت شما به مشکل خورده و در برخی صفحات شما، باعث بروز خطای 404 خواهد شد.

که با بروز این اتفاق، سئوی سایت شما به خطر خواهد افتاد.

که برای همین، باید از ایندکس شدن سایت در گوگل جلوگیری کرد تا زمانیکه که سایت خود را تکمیل کنید و مجدد به گوگل، امکان دسترسی و ایندکس شدن سایت را بدهید.

نحوه انجام این کار به این‌ صورت است:

گام اول

به پیشخوان وردپرستان بروید و از منوی آن تنظیمات انتخاب کنید و از میان زیرمنوهای تنظیمات، روی ” خواندن “ کلیک نمایید.

جلوگیری از ایندکس شدن سایت-1

گام دوم

در صفحه ی باز شده، مشاهده می کنید که گزینه ای تحت عنوان نمایش به موتورهای جستجو وجود دارد، شما باید تیک گزینه مقابل آن را یعنی ” از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند “ فعال کنید.

در آخر روی گزینه ” ذخیره تغییرات “ کلیک کنید تا تغییرات اعمال گردند.

جلوگیری از ایندکس شدن سایت-2

بعد از فعال کردن این گزینه، شما از ایندکس شدن سایت توسط گوگل جلوگیری خواهید کرد.

برگرداندن امکان ایندکس شدن سایت

بعد از تکمیل سایت خود، برای ایندکس شدن سایت توسط گوگل لازم است مجدد همان مراحل بالا را طی کنید با این تفاوت که ایندفعه باید تیک گزینه ” از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند “ را بردارید.

سپس روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا گوگل بتواند به سایت شما دسترسی پیدا کند و امکان ایندکس کردن سایت شما برای او فراهم شود.

حرف آخر

در این مقاله از وستا سرور به آموزش نحوه بستن دسترسی گوگل به سایت بطور موقت پرداختیم. امیدواریم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید با کمک آن در خصوص جلوگیری از ایندکس شدن سایت خود توسط موتورهای های جستجو اقدام کنید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.