نرخ کلیک چیست ؟ (CTR)

نرخ کلیک چیست ؟ (CTR)

خیلی ها به دنبال این هستند که کلیک هاشونو بیشتر کنند! کلیک چی؟ سوال خوبی است. با ماهراه باشید تا به شما بگوییم که نرخ کلیک چیست !

یکی از راه هایی که سنجیده می شود که کدام سایت یا یک لینک موفق تر است و ورودی های ان بیشتر است; نرخ کلیک ان است. به طور کلی هرچه تعداد کلیک ها روی لینک موردنظرتان بیشتر باشد; اتفاق های بهتری پیش روی شماست و موفقیت های بیشتری در انتظار شماست.

گرچه نمیتوان گفتن تنها ملاک اصلی و مهم; بالا بودن نرخ کلیک است. اینکه ورودی ها کیفیتشان بالاتر باشد هم بسیار مهم است و اهمیت دارد.

با ما در این مقاله در سایت وستاسرور همراه باشید تا به شما بگوییم که نرخ کلیک چیست و چگونه ان را افزایش دهیم.

همچنین با احترام ازتون درخواست میکنیم که به سایت ما سری بزنید. زیرا سایت ما خدمات ویژه ای مثل خرید سرور مجازی ایران و سرور اختصاصی ایران برایتان ارائه می کند تا شما بتوانید سرور موردنظر خود را بخرید و استفاده کنید.

نرخ کلیک چیست ؟ | CTR چیست ؟

CTR مخفف CLICK THROUGH RATE است که معنای فارسی ان میشود نرخ کلیک و ایرانی ها ان را با نرخ کلیک می شناسند. نرخ کلیک چیست ؟ این گونه گفته میشود که نرخ کلیک= تعداد کلیک های انجام شده روی لینک موردنظرتان به تعداد کل نمایش ان لینک.

شاید فکر کنید که نرخ کلیک برای لینک های توی جستجوهای گوگل است که این اشتباهه. این در حالی است که نرخ کلیک برای لینک های گوگل مهم است اما برای تبلیغات و ایمیل و سایر پیام هایتان که لینک دارند هم نرخ کلیک و CTR وجود دارد.

click through rate یا همان CTR مخفف نرخ کلیک

نرخ کلیک چگونه محاسبه می شود؟

خب ما اینجا دو مفهوم و دو کلمه متفاوت داریم. یکی ” نرخ کلیک یا CTR ” و یکی ” impression ” یا همان نمایش. لینک شما ممکن است بارها نمایش داده شود اما ان چیزی که مهم است کلیک هایی است که روی لینک خورده می شود.

همانطور که گفتیم نرخ کلیک می شود درصد کلیک کاربران روی لینکتان ; تقسیم بر تعداد دفعات نمایش لینک که کاربران لینک شمارا می بینند.

یک ابزاری وجود دارد به نام سرچ کنسول گوگل که شما به راحتی می توانید در ان ببینید که چه تعداد روی لینکتان کلیک شده است و نرخ کلیک سایتتان چقدر است و تعداد ایمپرشن یا همان تعداد نمایش لینک که کاربران لینک را دیده اند اما کلیک نکرده اند.

جالب است بدانید که نرخ کلیک برای هر کلمه هم فرق میکند و تفاوت دارد. برای مثال کلمه” لباس کراپ ” ممکن است 20 درصد نرخ کلیک داشته باشد و کلمه ” لباس کراپ تنگ ” 15 درصد نرخ کلیک داشته باشد و ممکن است هر لینک به یک صفحه مخصوص از سایت برود. در نهایت نرخ کلیکی که برای ان صفحه وجود دارد میشود میانگین همه کلماتی که شما ان را جستجو کردید و به ان صفحه موردنظرتان رسیدید.

چگونگی محاسبه نرخ کلیک _ فرمول ان

نرخ کلیک طبیعی چیست ؟

نرخ کلیک چیست ؟ نرخ کلیک طبیعی یا ORGANIC CTR چیست ؟

نرخ کلیک طبیعی می شود ان کاربری که واقعی است و روی لینک شما کلیک می کند و وارد سایتتان میشود. اما در این وسط برخی ها هستند که برای اینکه نرخ کلیک شان بالاتر برود دست به کارهایی میزنند.

ان ها مثلا رباتی را برنامه نویسی می کنند که بطور فرضی در عرض یکماه 10 هزار کلیک کند روی لینک موردنظر. یا کلیک زن هایی را استخدام می کنند که هربار با نام های متفاوت و ایدی های مختلف با ابزار های پروکسی متفاوت روی ان لینک کلیک کنند در گوگل.

این کار شاید نرخ کلیک ان هارا بالا ببرد و بتوانند کلاه سر گوگل بزارند اما به محض اینکه قطع بشود دوباره همچی به حالت عادی باز می گردد و یا حتی پایین تر هم می روند.

در نرخ کلیک طبیعی; همه چیز واقعی است و حتی اگر سطح شما زیاد بالا نباشد و زمان ببرد برای نرخ کلیک بیشتر; اما دوام دارد و نتیجه ان در گوگل ثابت است.

چگونه نرخ کلیک را افزایش بدهیم ؟

1.یک عنوان جذاب بنویسید تا نرخ کلیک تان بالا برود.

2.توضیحات متا دسکریپشن را اصلا فراموش نکنید که برای مخاطب می تواند جذاب باشد.

3.نشانه گذاری های استاندارد را فراموش نکنید.

4.تبدیل کلمه کلیدی به برند مثل نوتلا به جای شکلات صبحانه.

 

عواملی که در کاهش نرخ کلیک تاثیرگذارند!

1.استفاده از عناوین تکراری و پر از کلمات کلیدی

2.ادرس نامرتبط صفحات سایت

3.استفاده از توضیحات کوتاه و بی فایده و نامشخص متا دسکریپشن

سرچ کنسول و نتایج افزایش یا کاهش نرخ کلیک

حرف پایانی

یکی از موفقیت هایی که طراحان سایت به دنبال ان هستند این است که لینک شان کلیک بخورد و بتوانند نرخ کلیک خود را بالا ببرند تا بتوانند برای مثال در صفحه اول گوگل قرار بگیرند. ما در این مطلب تمام سعی مان را کردیم که به شما بگوییم نرخ کلیک چیست و چگونه ان را بالا ببرید; امیدواریم که مورداستفاده شما قرار گرفته باشد.

اگر به دنبال خرید هاست هستی اینجا کلیک کن و از انواع هاست های ما لذت ببر و هرکدام را دوست داری بخر.

هاست لینوکس رایگان; هاست رایگان لینوکس; هاست بهینه شده برای وردپرس; هاست جوملا; هاست ایمیل و هاست ویندوزی امن.

CTR یا همان نرخ کلیک چیست

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.