چگونه سیستم مدیریت محتوا یک سایت را تشخیص دهیم؟

چگونه سیستم مدیریت محتوا یک سایت را تشخیص دهیم؟

آیا تابحال شده که هنگام بازدید از سایتی ديگر، از محیط کاربری آن سایت خوشتان بیاد و پیش خودتان بگید که چه سیستم مدیریت محتوایی بکار برده؟ آیا اصلا امکان تشخیص سیستم مدیریت محتوا سایت دیگران وجود دارد؟

وستا سرور در این مقاله قصد دارد ابزارها و راه هایی برای تشخیص سیستم مدیریت محتوا به شما ارائه کند. بنابراین اگر شما هم قصد دارید سیستم مدیریت محتوای سایت موردنظر خود را تشخیص دهید تا انتهای مطلب را دنبال کنید.

در ادامه قرار است به معرفی بهترین ابزارهای تشخیص سیستم مدیریت محتوای سایت بپردازیم.

سیستم مدیریت محتوای سایت

1- شناسایی سیستم مدیریت محتوای سایت با ابزار BuiltWith

ابزار یا سایت آنلاینی که می توان با استفاده از آن به تشخیص سیستم مدیریت محتوای یک سایت پرداخت، وب سایت builtwith.com است که یکی از ابزارهای کارآمد برای شناسایی سیستم مدیریت محتوا سایت است.

مزیتی که این سایت دارد این است که علاوه بر شناسایی سیستم مدیریت محتوای سایت موردنظر، می تواند تمامی افزونه های نصب شده روی آن سایت را نیز نشان دهد.

برای استفاده از این سایت آنلاین کافی است تنها آدرس سایت موردنظر را وارد کنید تا سایت موردنظرتان را بررسی کند.

شناسایی سیستم مدیریت محتوای سایت با ابزار BuiltWith

2- شناسایی سیستم مدیریت محتوا سایت با ابزار What CMS

What CMS یک ابزار آنلاین دیگر است که قادر به شناسایی بیش از 140 نوع سیستم مدیریت محتوا بوده که در کمترین زمان ممکن، سیستم مدیریت محتوای سایت را بررسی و تشخیص می دهد و در پایگاه داده خود ذخیره خواهد کرد.

برای استفاده از این ابزار باید به آدرس پیوست شده بروید و آدرس سایت مورد نظرتان را وارد کنید و بعد روی Deect CMS کلیک نمایید

شناسایی سیستم مدیریت محتوا سایت با ابزار What CMS

3- تشخیص سیستم مدیریت محتوای سایت با استفاده از افزودنی مرورگر

اگر تمایلی به مراجعه مکرر به سایت هاي آنلاین شناسایی سیستم مدیریت محتوا برای تشخیص سیستم مدیریت محتوای سایت ندارید، می توانید یک افزودنی برای مرورگر خود نصب و فعال کنید.

مثلا برای مرورگر کروم می توانيد از افزودنی Wappalyzer استفاده کنید.

روش استفاده از آن هم به این صورت است که می توانید به سایت موردنظرتان که می‌خواهید سیستم مدیریت محتوای آن را تشخیص دهید بروید و تنها با یک کلیک روی افزودنی، سیستم مدیریت محتوای آن سایت شناسایی خواهد شد.

تشخیص سیستم مدیریت محتوا با افزودنیWappalyzer-chorome

4- بررسی سیستم مدیریت محتوا سایت با ابزار Rescan

ابزار آنلاین Rescan نیز از جمله ابزارهای دیگر برای تشخیص سیستم مدیریت محتوا است که این ابزار هم قادر به شناسایی بیش از 2000 نوع سیستم مدیریت محتوای مختلف است.

برای استفاده از این ابزار آنلاین کافی است به سایت آن با آدرس پیوست شده بروید و آدرس سایت موردنظر خود را وارد کنید.

تشخیص سیستم مدیریت محتوا با استفاده از ابزارrescan

5- تشخیص ساختار سایت با ابزار W3Techs

ابزار W3Techs هم یکی دیگر از ابزارهای کارآمد برای شناسایی سیستم مدیریت محتوا است سایت قادر به تشخیص افزونه ها و معرفی آنچه که روی سایت نصب شده خواهد بود.

برای استفاده از این ابزار هم کافی است به سایت w3techs.com بروید و آدرس سایت موردنظرتان را وارد کنید تا اطلاعاتی در مورد سیستم مدیریت محتوای سایت، شرکت هاستینگ سایت، ترافیک ورودی بر اساس لوکیشن افراد و سایر اطلاعات کلی در مورد آن سایت را در اختیار شما قرار دهد.

تشخیص ساختار سایت با ابزار W3Techs

6- بررسی سیستم مدیریت محتوای سایت با ابزار Netcraft Site Report 

ابزار Netcraft، یکی از قدیمی ترین ابزارهای بررسی سیستم مدیریت محتوای سایت است که می توانيد از آن برای شناسایی cms سایت بهره ببرید.

برای استفاده از این ابزار هم کافیست به سایت sitereport.netcraft.com مراجعه کنید و آدرس سایت دلخواهتان را وارد و سایت را بررسی کنید.

بررسی سیستم مدیریت محتوای سایت با ابزار Netcraft Site Report 

وستا سرور در این مقاله به معرفی چندین ابزار برای تشخیص سیستم مدیریت محتوا پرداخت، امیدواریم با استفاده از این ابزارها بتوانید به تشخیص سیستم مدیریت محتوای سایت موردنظرتان بپردازید.

 

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.