directadmin یا دایرکت ادمین چیست؟

directadmin یا دایرکت ادمین چیست؟

 پیدایش دایرکت ادمین ؟

معمولاً هنگام شروع یک پروژه آنلاین جدید به چه چیزی نیاز دارید؟ یک ایده عالی، یک نام دامنه هوشمند ، یک سرور میزبان قدرتمند ، و یک پلت فرم بصری برای مدیریت همه آنها.

بازار کنترل پنل هاست مدتهاست که تحت سلطه cPanel و تطبیق پذیری باورنکردنی آن است. اما با تغییر مدیریت، قیمت‌های محصول نیز تغییر کرد و نه برای بهتر شدن. ارائه دهندگان هاستینگ یک شبه ضربه های سنگینی را متحمل شدند و برخی از شرکت ها صدها و حتی هزاران درصد افزایش را مشاهده کردند.

صرف نظر از مزایای بسیار سی پنل، به نظر می رسید زمان جایگزینی مقرون به صرفه تر فرا رسیده است.

زمان درخشش دایرکت ادمین فرا رسیده بود!

دایرکت ادمین چیست؟

DirectAdmin از سال 2003 به بازار عرضه شده است و تحت مجوز اختصاصی JBMC Software کار می کند. کنترل پنل برای سهولت کارهای روزمره مدیران وب‌سایت‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که تجربه قبلی کمی ندارند، ایجاد شده است.

مشابه سی پنل، دایرکت ادمین می تواند کاملاً تحت لینوکس  و توزیع های اصلی آن – CloudLinux، CentOS، Ubuntu، Debian، Red Hat و غیره اجرا شود. سیستم عامل های مبتنی بر  لینوکس و در ویندوز پشتیبانی نمی شوند.

این کنترل پنل با انواع اکانت های میزبانی بسیار خوب سازگار است. گزینه های اداری زیادی برای مدیریت موثر ارائه می دهد. این یک پنل مبتنی بر وب است که به دلیل سرعت و کاربردش شناخته شده است. این دارای یک رابط کاربری گرافیکی است که برای مدیریت میزبانی وب مبتنی بر مرورگر طراحی شده است که با یک رایانه اختصاصی برای راحتی بیشتر ارائه می شود.

مشتریان همچنین می توانند اطلاعات زیر دامنه را توسعه، حذف یا به دست آورند. می توان از آن به عنوان جایگزینی برای پروتکل انتقال فایل استفاده کرد که استفاده آسان و سریع است. DirectAdmin یک گزینه ایده آل برای راحت تر و سریعتر نگه داشتن توسعه و نگهداری وب سایت است. با استفاده از این کنترل پنل، می توانید به راحتی MySQL را توسعه، تغییر و حذف نصب کنید.

به راحتی می توان نتیجه گرفت که این پلتفرم ساده و سبک است،

دایرکت ادمین

ویژگی های اصلی دایرکت ادمین

برای ساده نگه داشتن همه چیز برای کاربر نهایی، توسعه دهندگان DirectAdmin دامنه ویژگی ها را نسبتاً پایین نگه می دارند. با این حال، این پلتفرم تمام گزینه های ضروری را برای وب مسترها، توسعه دهندگان و فروشندگان ارائه می دهد تا به راحتی یک VPS یا سرور اختصاصی را مدیریت کنند . این شامل:

1.مدیر حساب

این بخش با مهمترین ویژگی های میزبانی شما است. می‌توانید حساب‌های FTP، پایگاه‌های داده MySQL و گواهی‌های SSL  را از این قسمت مدیریت کنید. عملیات دامنه شما نیز گنجانده شده است و گزینه هایی برای مقابله با زیر دامنه ها، مناطق DNS و تغییر مسیرهای سایت در اختیار شما قرار می دهد.

2.مدیر ایمیل

همه چیز مربوط به ارتباط تجاری با نام دامنه شما. جدا از حساب‌های ایمیل، گزینه‌هایی برای پاسخ‌دهی خودکار و پیام‌های تعطیلات پیدا خواهید کرد. Email Manager همچنین دارای تنظیمات گسترده ای برای فیلتر کردن ایمیل است و همکاری با SpamAssassin تضمین می کند که هیچ هرزنامه ای نمی تواند به صندوق ورودی شما نفوذ کند.

3.ویژگی‌های اضافی

بیشتر ویژگی‌های داخل برای کاربران پیشرفته مناسب‌تر هستند، اما ارزش بررسی تعدادی از آنها را دارد. به عنوان مثال، احراز هویت دو مرحله ای می تواند دفاع شما را در برابر نفوذهای خارجی بسیار افزایش دهد. Cron Jobs می تواند به شما کمک کند تا برخی از وظایف میزبانی خود را خودکار کنید. گزینه‌های پشتیبان‌گیری حساب نیز اینجا هستند، و این چیزی است که قطعاً باید مراقب آن باشید.

همه کنترل پنل های موجود در بازار نباید پر از ویژگی باشند. گاهی اوقات رفتن به مسیر ساده بهتر است، و DirectAdmin به شما بیش از اندازه کافی برای کارکرد یک حساب میزبانی کارآمد می دهد.

دایرکت ادمین

 سخن پایانی

با تقویت وب سایت ها در 130 کشور و افزودن بیش از 1400 تغییر از زمان آغاز به کار، مطمئناً به نظر می رسد که DirectAdmin اینجا باقی مانده است. با تلاش  سخت روی قابلیت استفاده و کنترل های بصری، کنترل پنل برای مبتدیانی که به هیچ ابزار شیک یا گزینه های پیچیده ای که هرگز استفاده نخواهند کرد نیاز ندارند، مناسب است.

آیا بازار باید به سمت مقرون به صرفه بودن بیشتر متمایل شود یا بخش های تحقیق و توسعه باید بر نوآوری های مداوم تمرکز کنند؟ با این حال، چرا هر دو نه؟ همچنین شما میتوانید از

وستا سرور خدمات هاست های رایگان و یا خرید دامنه را برای کسب و کارخودتان تهیه کنید.

 

 

 

 

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.