رفع خطا 429 یا too many requests

رفع خطا 429 یا too many requests

دلایل بروز خطا 429 وردپرس

نحوه ارتباط دو کامپیوتر

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، HTTP-status-code 429 به دلایلی رخ می دهد. خطای HTTP 429 در دسته خطاهای کلاینت قرار می گیرد که به معنای ارسال درخواست از سمت کلاینت (کاربر، اسکریپت، ربات) به سمت سرور (وب سایت) است. احتمالاً می دانید که این درخواست ها از طریق پروتکل HTTP انجام می شود.

هنگامی که یک مشتری درخواست های زیادی ارسال می کند، یا زمانی که شما یک پلاگین نادرست یا یک تم وردپرس دارید، یا یک اسکریپت نادرست در وب سایت شما اعمال می شود، خطای درخواست های وردپرس 429 بسیار زیاد رخ می دهد. در این شرایط، سرور (وب سایت) فکر می کند که تمام فعالیت های شما از رباتی است که اقدام به حمله DDoS می کند. عمل خطای 429 درخواست های بسیار زیاد گاهی اوقات به عنوان “محدودیت نرخ” شناخته می شود.

محدودیت نرخ برای جلوگیری از حملات DDoS(Distributed Denial of Service) استفاده می شود. این پیشگیری به این معنی است که درخواست های زیادی توسط یک وب سایت یا سرویس از طریق API از یک کاربر خاص (اسکریپت، ربات یا شخص) دریافت شده است. در نتیجه سرور حاضر به پاسخگویی و پردازش تمامی این درخواست ها نیست. در اینجا، خطای وردپرس 429 خیلی از درخواست ها رخ می دهد.

توجه داشته باشید که خطای HTTP-status-code 429 به روش های مختلفی نشان داده می شود. تغییرات این خطا می تواند مانند پیام های زیر باشد:

  • Error 429 (Too Many Requests)
  • 429 Error
  • 429 Too Many Requests
  • HTTP 429
  • Too Many Requests

در اینجا نمونه ای از خطای کد HTTP-status-code 429 است که ممکن است مشاهده کنید:

HTTP/1.1 429 Too Many Requests content-type: text/html Retry-After: 3600

اکنون، بیایید ببینیم که چگونه خطای 429 درخواست های بیش از حد در وردپرس را برطرف کنیم.

رفع خطای 429 یا ارور Too Many Requests در وردپرس

ارتباط دو کامپیوتر در جهت رفع خطای 429

به عنوان یک کاربر، در مواجهه با خطای کد HTTP-status-code 429، نمی توانید کاری برای رفع مشکل انجام دهید. اما به عنوان مالک یا مدیر یک وب سایت وردپرس که نگران حملات DDoS و خطاهای 429 هستید، پیشنهاداتی برای شما داریم. ما چند راه برای عیب یابی این کد وضعیت HTTP و رفع خطای 429 را به شما نشان خواهیم داد:

افزونه Misbehaving را پیدا و غیرفعال کنید

امروزه از پلاگین ها تقریبا برای هر چیزی استفاده می شود. پلاگین های نادرست نصب شده در سایت وردپرس شما یکی از محتمل ترین دلایل خطای HTTP 429 هستند. با این حال، مشکل پلاگین های نادرست پیدا کردن پلاگینی است که باعث خطای 429 شده است.

برای عیب یابی پلاگین های نادرست مربوط به خطاهای درخواستی بسیار زیاد وردپرس 429، غیرفعال کردن اولین راه حل است. پس از غیرفعال کردن همه افزونه های وردپرس، باید آنها را یکی یکی فعال کنید. یکی از پلاگین های وب سایت خود را فعال کنید و خطای 429 را بررسی کنید تا ببینید حل شده است یا خیر. با این حال، این رویکرد وقت گیر است، اما احتمالاً آن افزونه نادرست را پیدا خواهید کرد و خطای درخواست های بیش از حد وردپرس 429 را حل خواهید کرد.

پس از یافتن افزونه نادرست، بررسی کنید که آیا تنظیماتی تغییر کرده است یا خیر. گاهی اوقات تغییر تنظیمات دلیل عملکرد نادرست افزونه است. اگر نه، برای مشکل با سازنده افزونه خود تماس بگیرید یا دوباره آن را غیرفعال کنید. توجه داشته باشید که همیشه بهترین کار این است که از کمترین افزونه استفاده کنید تا وب سایت شما سریع و راحت باشد. همچنین پیشنهاد می کنیم همیشه آخرین به روز رسانی افزونه ها را نصب کنید. با تنظیم به‌روزرسانی‌های خودکار می‌توانید در زمان صرفه‌جویی کنید.

از ارائه دهنده هاست خود بپرسید

بالا بردن سرعت سایت

اگر این مراحل خطای HTTP 429 را برطرف نکرد، با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید. گاهی اوقات، موضوع از سمت شما نیست. مشکل ممکن است توسط شخص ثالث (یعنی ارائه دهنده هاست) ایجاد شده باشد. اگرچه حملات DDoS یک احتمال است، اما اغلب این ارائه دهنده میزبان شما است که درخواست های زیادی از موتورهای جستجو دریافت کرده و خطای 429 را افزایش داده است.

همانطور که می دانید موتورهای جستجو از ربات ها برای تعیین رتبه مناسب وب سایت شما استفاده می کنند. از سوی دیگر، برخی از ارائه‌دهندگان میزبانی وب ممکن است درخواست‌های پلتفرم‌ها یا سرویس‌های شخص ثالث خاص (مانند خزنده‌ها، موتورهای جستجو و سایر برنامه‌ها مانند کنسول جستجوی Google) را مسدود کنند. این مسدود کردن درخواست ممکن است باعث ایجاد تعداد زیادی درخواست برای وب سایت شما شود. بنابراین، برای رفع خطای 429 Too Many Requests، با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که به این درخواست ها اجازه دهند تا مشکل حل شود.

تم وردپرس خود را بررسی کنید

به عنوان یک مالک وردپرس، ممکن است تم های اختصاصی وردپرس را ترجیح دهید. با سفارش یکی از این قالب های اختصاصی وردپرس، می توانید افزونه های مورد نظر خود را داشته باشید و هر افزونه ای که مایل هستید را نصب کنید. همچنین سبک دلخواه شما در وب سایت شما نصب خواهد شد. اما گاهی اوقات، این تم های اختصاصی وردپرس ممکن است برای درخواست های بیش از حد، خطاهای HTTP 429 را برای شما به ارمغان بیاورند.

در این شرایط، ساده ترین راه این است که قالب اختصاصی وردپرس خود را به یک قالب پیش فرض وردپرس تبدیل کنید. اگر با این کار مشکل حل شد، می‌توانید قالب وردپرس داخلی دیگری پیدا کنید یا با ارائه‌دهنده قالب خود تماس بگیرید تا خطا را برطرف کند.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.