هاست لینوکس چیست ؟ + تفاوت آن با هاست ویندوز در چیست

هاست لینوکس چیست ؟ + تفاوت آن با هاست ویندوز در چیست

حتما زمانی که شما قصد تهیه یک هاست را داشته اید با این سوال مواجه شده اید. هاست لینوکس چیست ؟ تفاوت آن با هاست ویندوز در چیست. برای اینکه به این سوال شما پاسخ درستی داده شود ، باید با ماهیت هر کدام از انها اشنا شده و معایب و مزایای هر کدام را بررسی کنیم. پس نیاز است که هر کدام از انها را به صورت جداگانه بررسی کینم.در ادامه با بررسی این دو هاست با ما همراه باشید.

هاست لینوکس چیست ؟ تفاوت آن با هاست ویندوز هاست رایگان در وستا سرور

هاست لینوکس چیست؟

اگر سیستم عاملی که بر روی هاست شما است از نوع لینوکس باشد ، به ان هاست لینوکس گفته می شود. که می تواند یکی از توضیع های لینوکس مثل Centos ، CloudLinux  ، Ubuntu و … باشد.

هاست ویندوز چیست؟

اگر سیستم عامل استفاده شده بر روی هاست شما از نوع ویندوز باشد ، به ان هاست ویندوزی گفته می شود. هاست های ویندوزی از سیستم عامل شرکت مایکروسافت Windows Server استفاده می کند که شامل نسخه های 2012 یا 2016 می باشد.

 

تفاوت هاست لینوکس و ویندوز

تا اینجا متوجه شدیم که هاست لینوکس چیست. اما تفاوت های ان با هاست ویندوز در چیست؟ و کدام یک برای کسب و کار ما مناسب تر است؟

تفاوت هاست لینوکس و ویندوز

ثبت دامنه داخلی و بین المللی در وستا سرور

تکنولوژی

تکنولوژی مهم ترین تفاوت هاست لینوکس و ویندوز است. لینوکس از نرم افزارهای سفارشی استفاده می کند و از اکثر زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می کند ، در حالی که ویندوز از نرم افزار خاص مایکروسافت برای اجرا و مدیریت داده ها استفاده می کند.

لینوکس روی MySQL کار می کند ، در حالی که سرورهای ویندوز از MSSQL استفاده می کنند. هاست ویندوز همچنین از Microsoft ASP.NET به عنوان زبان برنامه نویسی اصلی استفاده می کند.

Windows Server Datacenter و MSSQL بیشتر در شرکت های بزرگ برای توسعه سرورهای اختصاصی استفاده می شود. اگر به دنبال شغلی در یکی از آن‌ها هستید ، یا فکر می‌کنید پروژه‌های آینده شما ممکن است شامل مدیریت پروژه‌های قدیمی از شرکت‌های بزرگ باشد ، میزبانی ویندوز گزینه خوبی برای شما است . همچنین ، اگر برای استخدام در آینده یا اجرای برنامه‌های کاربردی در وب‌سایت به MSSQL یا ASP.NET نیاز دارید ، ویندوز بهترین راه است.

در موارد دیگر ، لینوکس به خوبی نیازهای شما را برآورده می کند. MySQL محبوب ترین سیستم مدیریت داده است و نرم افزارهای پشتیبانی زیادی نیز دارد. این برنامه از PHP، Perl و Python نیز پشتیبانی می کند ، که باعث می شود توسعه دهندگان با زمینه های مختلف ، کار بسیار راحتی داشته باشند.

 

قابلیت سفارشی سازی

یک تفاوت مهم بین هاست لینوکس و ویندوز ، شخصی سازی آن است. که لینوکس در اینجا نیز پیشرو است.

در شروع ، اگر صاحب یک سرور هستید ، می توانید هر توزیع لینوکس را در آنجا نصب کنید. اما با ویندوز ، شما فقط می توانید یک نسخه مجاز از Windows Server Datacenter را دریافت کنید. اگر مبتدی هستید این ممکن است برای شما معنایی نداشته باشد ، اما برای افرادی که می‌دانند چگونه توزیع‌های لینوکس را استفاده کنند ، این یک فرصت عالی برای موثرتر کردن سرورهایشان است.

در هاست لینوکس لایه ای از قابلیت شخصی سازی آسان تر وجود دارد. پلتفرم های محبوب سازنده وب سایت مانند وردپرس ، دروپال و جوملا همگی برای لینوکس ساخته شده اند. آنها می توانند روی سرورهای ویندوز نیز کار کنند، اما برای انجام این کار نیاز به کمی سرهم بندی است.

بسیاری از برنامه‌های منبع باز که می‌توانند به شما در سفارشی‌سازی یک وب‌سایت یا سرور کمک کنند ، ممکن است از ASP.NET نیز پشتیبانی نکنند و لینوکس را به گزینه بهتری تبدیل کنند.

 

امنیت

امنیت در هاست لینوکس و ویندوز

در مقایسه این دو هاست ، امنیت یک فاکتور بسیار مهم است. و یکی از دلایلی است که باعث محبوب تر شدن هاست لینوکسی شده است. سیستم عامل لینوکس معروف است به داشتن امنیت بیشتر. که از دید فنی این نظر هیچوقت تایید و یا رد نشده است. عامل مهم این است که نحوه پیکر بندی یک هاست توسط مدیر و انجام دوره های امنیتی و استفاده از سخت افزار و نرم افزار های امنیتی ، بسیار مهم تر از ویندوزی یا لینوکسی بودن هاست شما است. پس دقت کنید که قبل از خرید یک هاست از انجام موارد بالا توسط شرکت اطمینان حاصل کنید.

 

سرعت

سرعت یکی دیگر از پارامتر های بسیار مهم است. سرعت به سیستم عامل هاست مربوط نمی شود. و فقط به سخت افزار سرور بستگی دارد. به طور کلی سرعت لینوکس با توجه به استفاده از تجهیزات گسترده ای که در رابطه با سرعت دارد ، دربرخی از موارد بیشتر از هاست ویندوزی است.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تفاوت های هاست لینوکسی و ویندوزی را به شما بگوییم. امید واریم که تعدادی از سوالات شما را برطرف کرده باشیم.

 

 

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.